Hovedfag

1.62K visninger

Hva er hovedfag? Og hva menes med periodeundervisning?

VGS_Steinerskolen besvarte spørsmål 20. januar 2022

Takk for spørsmålet, Live!

Timeplanen vår er lagt opp slik at de to første timene hver morgen underviser vi samme fag i en periode på 2-4 uker. Disse timene kaller vi hovedfag. Undervisningen i hovedfag er lagt opp slik at hver morgen starter med repetisjon av det vi gikk gjennom dagen før. Denne foregår muntlig. Deretter har vi ca. en halv time med arbeidsstund, der elevene skriver periodehefte (lager sin egen «lærebok») eller bearbeider stoffet på andre måter. Den siste halvtimen går læreren gjennom nytt stoff. Neste dag gjentar dette seg, slik at vi har den samme rytmen hver dag. Elevene våre liker godt denne måten å jobbe på, når de jobber med det samme faget hver dag over lang tid er det lettere å huske og forstå fagstoffet.

VGS_Steinerskolen besvarte spørsmål 20. januar 2022
Scroll til toppen