Prøver/eksamen + søking høyskole/universitet

1.61K visninger

Hei,

Er det mange prøver og eksamener? Og hvis en ikke får karakterer, hvordan blir det da med søking videre til høyskole/universitet?

VGS_Steinerskolen besvarte spørsmål 21. januar 2021

Hei!

Etter tre år får du vitnemål med karakterer akkurat som i offentlig skole. I søking til høyskole og universitet stiller det helt likt som vitnemål fra andre skoler.

Så vi er ikke helt karakterfrie i videregående, altså. Men i det daglige bruker vi lite karakterer, og legger heller mer vekt på å gi god underveisvurdering slik at du kan utvikle deg best mulig i fagene.. Vi har forskjellige typer vurderingssituasjoner, også prøver, men ser også på innsats og arbeid over tid.
Vi er en eksamensfri skole, så eksamen og tentamen har vi ikke. I stedet har vi årsoppgave, som du kan lese mer om her: https://www.steinerskolen-stavangervgs.no/hvorfor-oss/arsoppgaven-fritt-valg/ Denne blir vurdert av ekstern sensor, og det er nærmeste vi kommer en eksamen.

VGS_Steinerskolen besvarte spørsmål 21. januar 2021
Scroll til toppen