Studspes for alle?

1.74K visninger
0 Comments

Hei, eg vil gå på studspes og har hørt at det e lettere å ta det på Steineren. Stemme det?

VGS_Steinerskolen besvarte spørsmål 23. februar 2021

Lettere er det nok ikke, studiespesialisering innebærer alltid en del arbeid. Siden vi ikke har lærebøker og undervisningen i stor grad er basert på direkte formidling fra lærerne, må du ha stabilt oppmøte og engasjere deg i skolearbeidet for å lykkes. Det er også en del selvstendige oppgaver som krever at du er strukturert og arbeider godt på egen hånd. Du slipper eksamen, men ellers er arbeidsmengden og kravene nokså like som på andre skoler med stud. spes., vil jeg tro. Men mange føler at de blir mer motivert av vår undervisningsform, av at vi har mange spennende fag, og av at du får skrive årsoppgave om et selvvalgt tema det siste året. Og vi får ofte høre at elever som har gått på Steinerskolen er godt forberedt til studier på universitet og høyskoler.

Så det enkle svaret på spørsmålet ditt er at nei, det er ikke lettere, men kanskje litt kjekkere? 🙂

Hilsen Steinerskolen Vgs v/ Gunhild

VGS_Steinerskolen besvarte spørsmål 23. februar 2021